fredag 20 april 2012

Transportlöpning - första försöket!

Inspirerad av transportlöpningsdrottningarna Snorkkis och Miss Agda tog jag igår mina första transportlöparsteg!

Jag gjorde det enormt enkelt för mig och valde att springa hem, utan väska. Lämnade allt kvar på jobbet utom nycklar, mobil och plånbok som fick plats i jackfickan.

Det var lite segt att komma iväg, jag var ruskigt trött efter en lång arbetsdag och regnmolnen hopade sig på himlen. Men när jag nu hade släpat med mig alla kläder var det bara att göra slag i saken.

Efter 9,8 kilometer på delvis nya löpvägar var det mycket skönt att komma hem till färdig middag...färdigtränad! Jag är nöjd med löpningen, hade som vanligt lite för mycket kläder och blev lite varm men annars gick det helt ok!

En lite kul grej som jag noterade var att jag sprang om en väldans massa bilar som satt fast i bilkö.

Transportlöpning - bra för mig, bra för miljön, snabbt och enkelt!

Det här ska jag definitivt göra om!




Tunga moln men i övrigt fin utsikt!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: