söndag 17 juni 2012

Jag ger mig själv en boost!

Alltså den här plankutmaningen - det har gått så himla bra, jag har varit superflitig. Mitt enda problem är att jag ibland har glömt, det har hänt vid ett par tillfällen att jag kommit på det när jag har gått och lagt mig, men då har det bara varit att kliva upp och köra. Igår glömde jag helt bort det, kom ihåg det i morse och fick köra dubbelt. Jag känner absolut skillnad, känner mig betydligt starkare...

men...

...det syns inte ett skit!

Jag vet naturligtvis vad det beror på, det är inget konstigt. "Abs are made in the kitchen" som Olga brukar säga och de här senaste veckorna har energin och inspirationen till att laga bra och nyttig mat varit = 0 Lägg dessutom till att det har varit skolavslutning och andra festligheter med tårta, fika, fika och åter fika. Många trötta kvällar har jag fastnat med handen i godisskålen av ren vana...störtlöjligt men sant!


Men nu är det slut på ursäkterna, en knapp vecka till midsommar, med två arbetsdagar kvar ger jag mig själv en spark i baken. Jag kan bättre, smågodis ger inte snabba ben och starka muskler!

Coola Träningsglädje-Sara som alltid inspirerar ger sig själv en 5 dagar "snäll-detox" jag skulle utan problem fixa allt utom det där med kaffet. Det blir ruskigt svårt, i alla fall så länge jag jobbar. Därför tänker jag så här:

5 dagar, mer frukt och grönt, mindre fika (ok inget fika)! Det låter väl inte så svårt?


Inga kommentarer: