söndag 19 april 2009

...och det var den helgen!

Usch nu går tiden alldeles för fort! :-( Är det möjligtvis ett tecken på att jag börjar bli gammal? :-) Jag har roat mig själv hela helgen eftersom pojkvännen varit på cykeltävling i Landskrona! I fredags var det after work med jobbet, som vanligt jättekul! I lördags bröllopsprep på hög nivå, jag var iväg och provade min brudklänning och kunde konstatera att jag "hållt formen" sedan jag provade den förra gången i januari, skönt! :-)

Idag var det dístansrunda med HCK. För första gången på länge var det helmulet när jag vaknade på morgonen. Det "luktade" nästan lite regn i luften så det fick bli långa ärmar och ben och vindjacka utanpå. Alla kläderna behövdes verkligen för det blåste rejält! :-( Körde som vanligt i lugna 23-gruppen som idag blev över 20 personer! Lite väl stort för ordentlig klungkörning visade det sig så vi delade upp oss i två grupper. Vid uppdelningen kände jag mig liiiite seg, egentligen var det kanske ett fegt val men jag ställde mig i gruppen som skulle köra lugnare! Varför är jag så feg hela tiden? :-)

Det blev dock en riktigt bra grupp och på vår färd norrut hade vi fin hjälp av vinden. Tror att vi snittade drygt 26 km/h, trots några riktigt tuffa backar! Men sedan svängde vi av....! Som jag hatar motvind, det är det absolut jobbigaste som finns. Jag fick kämpa rejält men släppte aldrig gruppen utan hängde med in till mål. Då hade vi ett snitt på bra precis 23, enligt planen alltså och bra jobbat i den tuffa motvinden! Kanske tur att jag inte valde en tuffare grupp ;-) Rundan var på 11,8 mil, med transport till och från startplatsen fick jag ihop närmare 14 mil. Inte illa, synd bara att det inte ens är hälften av vad jag ska cykla om 54 dagar!

Inga kommentarer: