måndag 20 juli 2009

Etapp 1 - Hallänningen

Regnet hängde i luften från start och kom ganska snart över oss. Jag lyckades att hänga på en riktigt stor klunga med bland annat några HCKare. Etappen var ganska lång, lite över 14 mil, men inte direkt backig. Eftersom vi var så pass många (runt 20 tror jag) var det ganska lätt att bara hänga med trots att det gick undan ibland (med mina mått mätt vill säga).

Vi fick en del regn över oss men det var inte direkt kallt och den goda stämningen hjälpte oss att hålla värmen. Tror tyvärr att regnet också gjorde att jag åt och drack lite mindre än jag brukar, kanske var det därför jag inte riktigt hängde med i "slutspurten" när farten höjdes en aning? Eller också var jag bara trött :-) Snittet hamnade på lite över 27 vilket jag är jättenöjd med.

Inga kommentarer: