tisdag 14 juli 2009

Spikmatte-debut


Nu har även jag fallit för årets trend och testat spikmattan. Jag har inte köpt någon utan passade på att testa min mammas. I söndags låg jag efter ett visst kvidande med den under ryggen i 15 minuter, igår blev det också 15 minuter på ryggen + 5 minuter på baksidan av låret där jag ibland får lite ont när jag tränar.

Det känns som att världen är uppdelad i två läger, de som är för och de som är emot spikmattan, jag är fortfarande kluven. Den första känslan när jag la mig när var inget annat än smärta, det brände rejält och jag var helt säker på att jag skulle få fullt med små sår över hela ryggen. :-) När jag legat ett tag och ansträngt mig för att slappna av blev ryggen alldeles varm och jag riktigt kände hur cirkulationen satte fart. Känslan efteråt var riktigt behaglig och avslappnad. En positiv upplevelse med andra ord. MEN när jag testade lägga den under låren gjorde det ont ont ont och jag stod helt enkelt inte ut längre än 5 minuter..Det kanske inte är meningen att man ska ha den någon annanstans än under ryggen? Någon som vet? :-)

Jag har fortfarande inte inhandlat någon egen, tycker att den är lite dyr och är rädd för att det skulle bli en sådan där pryl som jag använder intensivt i några veckor och som sedan hamnar längst ned i någon garderob. Men vi får se, jag kanske får ett ryck någon dag!

Inga kommentarer: