onsdag 29 juli 2009

Etapp 6 - Sydhalland runt

Jag har ju glömt att skriva om den sista och sjätte etappen på M6...här kommer det!

Den sista etappen är ca 9 mil lång. 9 mil på cykel är ganska långt men efter 5 dagar med etapper på mellan 12 och 14 mil så känns 9 mil som en promenad i parken :-) Jag kände mig ruskigt pigg och på bra humör så jag testade att trampa på lite till en början. Jag övade mig på att "ligga på rulle" bakom grupper som egentligen var lite för snabba för mig, det var tufft men riktigt kul! När jag kom lite efter en grupp ödslade jag ingen energi på att trampa ikapp utan trampade på själv tills nästa grupp kom ikapp bakifrån! :-)

När jag var på väg ut ur första depån kom "gosegruppen" som jag cyklat med hela veckan in, jag bestämde mig då för att vänta in dem och vi cyklade tillsammans in i mål. Med i gruppen hade vi en man som varit med på alla M6, 20 stycken...helt otroligt!

Gosegruppen...mannen näst längst till vänster firade 20-årsjubileum, tjejen längst ut till vänster vet jag inte riktigt vad hon håller på med :-)

Pannkakstanterna - mina absoluta favoriter ställde motvilligt upp på bild!

Så var det med det...min andra M6 avklarad, känner absolut att jag kommer att komma tillbaka något annat år! :-)

1 kommentar:

Träningsglädje sa...

vad söta ni är alla cyklister... :)