måndag 20 juli 2009

Etapp 2 - Smålänningen

Dagens etapp var ungefär likvärdig som den igår i längd och backighet. Vädret var kanske aningen lite värre då det regnade redan från start :-( det fick bli tjocka jackan på! Planen var att försöka cykla ihop med i stort sett samma gäng som igår. Direkt från start kände jag dock att mina ben inte riktigt var på hugget men jag försökte hänga med så gott det gick, tänka lyckliga tankar och hoppas att det skulle gå över snart!

Det gjorde det inte... Redan i första lite längre backen hamnade jag en bra bit efter...jag hade precis ställt in mig på att cykla själv resten av turen när jag fick se klubbkompisarna S och A stå och vänta högst upp i en backe. Det var underbart, jag blev så lycklig att jag höll på att börja gråta :-) Fram till första depån drog jag ingenting, efter ett tag fick A och S hjälp av ett danskt par som var ruskigt stabila! I depån tryckte jag i mig bananer, gel, bulle och kaffe vilket gav mig nya krafter.

Någonstans innan den andra depån släppte vi det danska paret och fick istället in en pratglad skåning. Efter andra depån lyckades vi samla på oss ytterligare två cyklister...nu började det likna riktig klungkörning! Någonstans efter tredje depån stannade vi för att hjälpa en cyklist med punktering, jag tror att det var ungefär en mil kvar, då blev jag jättetrött igen och orkade knappt framåt. Men med hjälp av goda cykelkompisar tog jag mig i mål, snittet blev något lägre än första dagen men i alla fall lite över 26.

Inga kommentarer: