fredag 24 juli 2009

Etapp 5 - Bjärerundan

När vi vaknade i morse trodde vi knappt våra ögon, det regnade inte! Jag tog dock det säkra före det osäkra och tog på mig långa ärmar och vindväst. Skorna var fortfarande blöta från igår så skoskydden skulle inte göra någon större nytta :-)

Ganska tidigt bildade vi en lagom stor klunga som höll jämn och fin fart. Uppför första backen kom jag efter, det gick verkligen jättedåligt och jag var helt säker på att nu skulle jag få cykla själv resten av dagen. Men när jag kom ner från åsen igen stod hela gänget där och väntade in mig! :-)

Resten av dagen gick helt ok, kom lite efter på ett ställe men aldrig så långt att jag tappade helt. I sista stigningen vågade jag lägga i en tyngre växel och trampa på lite mer vilket resulterade i att jag faktiskt cyklade förbi ett par stycken. Jag börjar tro att min svaghet i backar sitter mest i huvudet :-)

Imorgon cyklar vi sista etappen, Sydhalland runt. Den är kortast "bara" 9 mil. Trots att träningen sedan Vätternrundan har varit lite bristfällig känns det skönt att jag har lyckats köra på betydligt bättre än förra året i alla fall! Jag vill dock bli ännu bättre, främst i backarna! :-)

1 kommentar:

Marica sa...

Vilket härligt gäng du har som väntar, sånt värmer :0)