torsdag 23 juli 2009

Etapp 4 - Bergsetappen

Igår var det välbehövlig vilodag. Idag har vi klättrat 5 gånger över Hallandsåsen. Jag kan inte säga mer än att det var tufft, riktigt riktigt tufft! Från start blev vi väldigt många vilket gjorde att det kändes ryckigt och ganska osäkert, men jag trampade på och gjorde mitt bästa för att hänga på. Strategin var att ta det ruskigt lugnt i backarna för att inte tröttna sedan. Första stigningen är inte så brant så den gick bra, andra är lite tuffare men gick ok den också. Tredje stigningen är det riktiga kraftprovet, Hasslövsbacken (alla backar som har ett namn ska man närma sig med respekt), den är både lång och ruskigt brant så det tar ett bra tag att komma upp men det gick...till slut.

Efter backen fick jag släppa min grupp lite men de väntade in i depån. Jag började dock känna mig hyfsat sliten och inte alls på humör! När vi återigen var nere i Skåne började det gå så där ryckigt igen, då bestämde jag mig för att släppa gruppen och ta mig runt på egen hand. Uppenbarligen var de också rätt trötta för det dröjde inte länge innan jag var ikapp och fick sällskap in i mål.

Kort sammanfattningför er som inte orkar läsa allt: backarna över Hallandsåsen är tuffa, jag borde ha tränat mer styrka i vintras och återigen har det regnat, regnat och regnat lite till!

Inga kommentarer: