lördag 14 maj 2011

7 dagar kvar...

Om exakt en vecka sitter jag i soffan och njuter av min prestation, jag kommer alldeles säkert vara trött, benen kommer att värka och huvudet kanske snurrar men jag kommer att vara glad och nöjd. Firar gör jag med en god middag, lite smågodis och kanske ett glas skumpa. Ja så får det bli, helt enkelt!

Den här dagen har både varit upp och ner. Vaknade av Lillkillen klockan 6, Lillkillen somnade om men det gjorde inte jag. Ryggen värkte som sjutton, försökte lägga mig en stund på spikmattan men det hjälpte inte. Planen var att köra igenom yoga-dvdn på förmiddagen men det blev aldrig någon tid till det. Kompromissen blev en eftermiddagspromenad sedan solhälsningarna från dvdn och lite skön, lugn stretch av rygg och lår. Mitt under solhälsningarna sa det *knäpp* i ryggen och stelheten började släppa. Jag avslutade "passet" med en lång stund på spikmattan och nu känns det mycket bättre, otroligt skönt! Blir till att fortsätta med det under resten av helgen och nästa vecka!


Ikväll blir det nötter, god choklad och att försöka hålla sig vaken till melodifestivalen, sannolikheten att jag lyckas är inte så stor.

Godaste chokladen...

Dagens pepplåt med melodifestivaltema - Irlands bidrag, inte för att den är så bra utan för att jag behöver lite av deras energi! :-) Ha en bra kväll och sov gott!


2 kommentarer:

Marica sa...

Hasså jag som just dissade dem :) men gillar ju din Yoga :D Lycka till om 8 dagar !

Mia S sa...

Haha ja det är verkligen ingen jättebra låt men den kan nog ändå kvala in på min löplista tack vare energin :-)

Tack och lycka till med din löpning också!