måndag 2 maj 2011

Månadens femma...

Aprils femma fick komma den andra maj, lite förvirrat men sån är jag! :-)

Jag fick jobba med mig själv rejält för att överhuvudtaget komma till gymmet ikväll. När jag väl kom dit gick det inget vidare :-( Började med styrkan eftersom den är tråkigast :-) Sittande rodd, Axelpress, bröstpress, ländrygg och lite plankor plågade jag mig igenom innan jag fick kasta mig över det enda lediga löpbandet.

Full av självförtroende skippade jag allt vad uppvärmning och vred upp bandet på 10 km/h. Efter första låten, 10,5. Efter andra låten. 11...11,5...plötsligt tog all energi slut. Ville fortsätta pusha mig själv men det gick inte, tog en minut promenad och drack lite vatten innan jag vred upp bandet på 10, 5 igen och ökade sedan lite försiktigare. Då jag märkte att min bästa tid var inom räckhåll (trots promenadpausen) vågade jag mig på att utmana mig själv på en spurt. Snöpligt nog stannade bandet på...

28,07

Visserligen en förbättring från mars månads 28,32 men jag hade hoppats på att komma under 28. Det blir till att ge järnet och komma tillbaka. Nu är det hög tid att sova...

Inga kommentarer: