måndag 30 maj 2011

Power walk...

Power walk...PW. Så himla fånigt, varför gå när man kan springa liksom :-) Nej men skämt åsido, jag promenerar ju i princip varje dag med barnvagnen men räknar det inte riktigt som träning. Jag har lite svårt att hålla uppe tempot när jag går och orkar oftast inte byta om innan. Men idag gjorde jag det...

Jag power walkade!

Egentligen skulle jag vilja hitta ett nytt uttryck för det men kan inte komma på något bra. En rask promenad? Näe det låter ju ännu fånigare. En kraftpromenad? En styrkepromenad? Äh strunt samma...jag brände av en PW helt enket.

Tog en liten allergitablett, drog på mig träningskläder, snyggskorna och till och med pulsklockan (så att jag kunde hålla koll på att jag inte fuskade), la den rejält trötte Lillkillen i vagnen, satte på ett gammalt sommarprogram på Podradio och power walkade iväg! 70 minuter fick jag ihop och det kändes faktiskt helt ok. Tyvärr glömde jag knäppa på gps:en så jag har ingen aning om hur fort eller långt men pulsen gick i alla fall upp lite. Kan faktiskt tänka mig att power walka lite fler gånger :-)

Hemma blev det 4 poworkouts, "tonade armar" (vem vill inte ha det liksom :-)), "utfallsutmaningen", "plankutmaningen" och "konditionscore"!

Inga kommentarer: