lördag 7 maj 2011

Om jag fick bestämma...

- skulle det vara olagligt med läskflaskor större än 33 cl.

- chipspåsar större än 100 gram skulle straffas med dryga böter.

- småkakor skulle åter igen vara just små.

- lösgodis skulle enbart säljas över disk och bara i små påsar.

- och chokladkakor skulle inte vara större än 50 gram.

Stora förpackningar lurar dig att äta alldeles för mycket! Sluta inte äta det du gillar men håll koll på mängden!



Den här godingen på 35 gram smakade fint till en kopp kaffe efter en barnvagnspromenad

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

"lösgodis skulle enbart säljas över disk och bara i små påsar."

Det var ju längesedan det skedde. Kommer ihåg de pyttesmå påsarna som kanske max kunde ta 7-8 smågodis?
Ja, det skedde också över disken så inget eget plock var det! :)
Gamla dagar...

Men men, som tur är har jag tappat suget på lösgodis och chips. Däremot har jag svårt att tacka nej till glass, helst i stora lass... :)

Mia S sa...

Men du kommer ihåg det? :-) Ok över disk kanske var lite överdrivet men är inte påsarna groteskt stora? En annan grej som ändrats är ju att priset anges i kilo och inte, som tidigare, i hekto. Varför?

Anonym sa...

De har vant oss vid stora påsar; sakta men säkert... :)

De små påsarna var ju guld värt jämfört med nu!

Har de börjat med kilo pris? Oj, det har jag missat. (Väldigt sällan jag köper godis, glass är min last... och choklad.)