onsdag 19 september 2012

Cykelpendlare...

Har jag berättat om Scottie? Han är gamla Bettans yngre bror, lite nyare, lite snyggare men rejält mycket tyngre och inte riktigt lika snabb. Men han är trofast och stabil och tar mig billigt och relativt snabbt till förskola och jobb. Som om inte det vore nog får jag lite träning på köpet. Visserligen är det bara runt en mil enkel väg till jobbet, men jag är alltid ute i sista stund och får trampa på som en liten tok. Lite tyngre cykel med barnsadel och ryggsäck ökar också träningseffekten.

Det finns fortfarande lite kvar att trimma, som det där med tiderna och att jag behöver shoppa lite nya kläder som passar både på cykel och jobb, men visst är jag på väg, snart är jag en riktig cykelpendlare. Jag har visserligen bara fått ihop 3 rundor totalt men jag har testat på både fint och fult väder. Att cykla i  blåst och regn är ingen höjdare men att trots blåst och regn köra snabbare än bilköerna är värt besväret.

Scottie är så ny att han inte fastnat på någon bild ännu. Här har ni däremot gamla Bettan. 

Inga kommentarer: