onsdag 26 september 2012

Mamma Scan eller Mamma Mia?

Ok det där "ajet" under löpningen i måndags var inte så allvarligt. Lite stelt dagen efter men idag känner jag inget. Mycket skönt! Nu blir det ingen löpning förrän på fredag då jag springer "Skoljoggen" med mina elever, ska bli jättekul!

Nu till dagens fundering - lagade hamburgare  till mig och Lillen idag. Från scratch. Ekologisk nötfärs, lite salt, peppar och vatten, no more no less. Stekte i smör. Åt med pitabröd (färdigköpta), grönsaker och hemgjord vitlöksdressing. Det smakade väldigt gott och tog marginellt längre tid än att steka den färdiga varianten.

Jag är verkligen ingen präktig person som lagar precis allt själv men varenda gång jag gör det slår det mig hur enkelt det är och hur mycket godare det blir. Möjligen blir det några kronor dyrare men jag tror att det är marginellt (har inte räknat på det). Hörde dessutom precis på nyheterna att köttet i de där färdiga köttbullarna är det ingen som riktigt vet vart det kommer ifrån. Och det känns ju inte riktigt ok eller?


Inga kommentarer: