lördag 22 september 2012

Lördagsgodislöftet!

Hösten är definitivt här. Jag gillar det mesta med hösten. Den klara kalla luften, vackra färger, man måste inte vara ute hela tiden och får plocka fram sina favoritkoftor ur garderoben. Jag gillar visserligen sommaren också men det blir lite väl mycket kalas ibland. Den här sommarens utsvävningar har resulterat i att de där jeansen som tidigare satt så bra inte passar alls. Inte kul!

Eftersom jag inte är någon fantast av bantningskurer och förbud tänker jag göra som jag gjorde för att en gång komma i dem: äta lite mindre portioner, träna mer regelbundet och äta fika och godis endast en dag i veckan. Det är det som är lördagsgodislöftet.

Reglerna är enkla: en gång i veckan är det ok att äta precis vad man känner för, men i rimlig mängd. Du väljer själv vilken dag som passar - det måste alltså inte vara en lördag. Om man inte känner för sötsaker överhuvudtaget är det naturligtvis helt ok att hoppa över helt och hållet.

Min målsättning är att de där jeansen ska sitta snyggt igen till nyår. Jag och maken började den här veckan och har nu lite drygt 14 veckor kvar. Den här första veckan har gått bra men jag har varit rejält sugen när det bjudits på fikabröd på jobbet men inte smakat en smula. Igår, fredag, smaskade jag på några vindruvor men skippade den obligatoriska smågodispåsen. Idag, lördag, är jag faktiskt inte speciellt sugen...


1 kommentar:

pilla sa...

Håller med dig om att samma mat i mindre mängder är den bästa metoden mot mindre byxstorlek! Ni fixar det :)