söndag 24 augusti 2008

Härlig söndagsrunda!

För jag vet inte vilken vecka i ordningen sprack min träningsplanering. I fredags var det cykling planerat men jag kom hem sent från jobbet och ärligt talat kände jag inte alls för det. Istället blev det en riktig soffpotatisfredag fast inte i soffan utan på restaurang med pojkvännen. Vi åt gott och drack barnsligt mycket alkohol, med andra ord blev det ingen träning på lördag heller :-) Men idag tog jag revanch!

Jag körde söndagsrundan med Hisingens cykelklubb, det blev en riktig solskensrunda på runt tolv mil (transport till och från startplatsen inräknat) och med ett snitt på runt 25 km/h helt klart godkänt! Den enda smolken i bägaren var väl att jag lyckades få punktering, jag som nästan aldrig får punktering! Men med lite assistans från ett par medcyklister bytte jag slang och var ganska snart på väg igen! Tack för hjälpen hörni! :-) På väg hem började det dock pysa ut luft igen så det blir väl till att byta den nya slangen också innan jag cyklar nästa gång! :-(

Nästa vecka SKA jag träna 4 pass, det finns inga ursäkter i världen att ta till...nu är det dags!

Inga kommentarer: