torsdag 21 augusti 2008

Intervaller...

För att bli en snabbare och starkare löpare gäller det tydligen att köra intervallträning. Jag tycker nu att min kondition börjar bli riktigt bra, jag kan springa långt och länge men jag kan inte springa fort. Intervaller, säger pojkvännen, som kan det här med träning (bättre än mig i alla fall:-)) . Problemet är att jag HATAR att springa intervaller.

En av anledningarna till varför är otroligt fåfäng, jag tycker att det känns så dumt att bli omsprungen av andra när jag "vilar" för att sedan springa om dem när jag är inne i själva intervallen. En annan anledning är att jag tycker att det känns lite stressande eftersom jag springer och kollar på pulsklockan hela tiden, jag tycker mig koppla av mycket bättre när jag bara "maler på" i samma tempo. Men jag antar att det är något jag måste komma över, jag vill ju bli snabbare och vill man bli snabb får man väl springa intervaller antar jag? :-)

Idag blev det ett helt ok pass, 10 min uppvärmning, 2X10 min intervaller med 5 min vila mellan och sedan en lååååång nedvarvning (var tvungen ta mig hela varvet runt spåret). Vila och nedvarvning bestod av promenad och lugn jogg. Vi får väl se vad det ger för resultat, om jag lyckas toppa formen till Lidingö tjejlopp! :-)

Inga kommentarer: