söndag 31 augusti 2008

Lång löptur!

Jag tog hämnd på cykelgudarna idag genom att istället bege mig ut i löparspåret. Och tur var väl det för det gick faktiskt riktigt bra. Jag gav mig på det mycket backiga milspåret med målet att ta det så pass lugnt att jag orkade springa uppför alla backarna. Det gick, jag sprang hela vägen, visserligen inte speciellt fort men dock och hela tiden visualiserade jag hur jag om mindre än en månad studsar uppför backarna på Lidingö :-)

I och för sig tog jag en ofrivillig paus på cirka en sekund när jag snubblade över en rot och landade platt. Kunde inte tänka mig att det såg speciellt snyggt ut så jag studsade fort upp igen och sprang vidare innan någon hann se mig. Jag fick ett riktigt smaskigt skrapsår på vänster knä och ett hål i mina snyggaste löpartights :-( men det är väl smällar man får ta antar jag :-)

Grattis förresten till alla er tjejer som idag klarade tjejmilen! :-)

Inga kommentarer: