tisdag 5 augusti 2008

Seg löptur...

Idag blev jag lite halvnojig över Lidingö tjejlopp... Jag var fast besluten att springa en mil, lyckades på något vis springa fel och hamnade på 5:an istället. Ok, då får jag ta den två varv,tänkte jag. Fat chance...när jag hade släpat mig runt ett varv var jag så stel och trött att jag masade mig hemåt istället....5 kilometer i lustempo. Inte godkänt!!!

På något vis måste jag försöka få tillbaka löpglädjen, konditionen finns ju där men jag saknar styrkan och snabbheten. Jag måste också försöka avdramatisera lite längre distanser, det borde gå eftersom jag lyckats med det i cyklingen...

Jag måste försöka hitta lite styrka och träningsglädje till ett revanchpass imorgon. Det blir antingen löpintervaller runt 8:an eller distanspass på cykel. Vi får se hur vädret ser ut!

Inga kommentarer: