söndag 17 augusti 2008

I Småland utan cykelskor!

Helgen har vi tillbringat i Småland hos pojkvännens föräldrar, himla trevligt faktiskt! Vi passade på att plocka med oss cyklarna och cyklade en runda i lördags. Vädret var kanonfint, lite blåsigt men ganska varmt och soligt, toppen....om det inte hade varit för att jag glömt mina cykelskor. Som tur var hade jag mina löparskor med mig och ännu mer tur är att jag fortfarande har vändbara pedaler (sk. "fegispedaler" :-)) som går att cykla på utan att spänna fast skorna.

Det var dock lite jobbigare än jag trodde att cykla utan cykelskor, det började med krampkänning i höger vad och slutade med världens kramp i båda fötterana. Jag som har haft sådana problem att lära mig cykla med cykelskor, nu kan jag inte vara utan dem. :-) Trots skoproblem och motvind blev det en riktigt bra runda.

Sträcka: 8 mil
Cykeltid: 3:14:15
Medelhastighet: 25 km/h
Totaltid: 3:19:21
Jag får ta och klura lite på nästa veckas träningsplan, denna vecka blev knappt godkänd. Nästa vecka måste jag försöka planera så att jag både hinner och orkar köra fyra träningspass. Det kommer dock att underlätta att vi är hemma hela helgen!


Can't live without them....

Inga kommentarer: