söndag 3 augusti 2008

Söndagsrunda i regn!

Idag cyklade jag med HCK och jag måste säga att jag hade lite problem med motivationen innan jag kom iväg. Det fullkomligt vräkte ned regn, inte kul alls men jag är inte den som är den, har jag sagt att jag ska komma så kommer jag.

Det blev en riktigt trevlig runda trots regnet. Mot slutet var jag riktigt seg och som tur var slapp jag ta några körningar (och jag var lika glad för det :-)). När jag gick igenom cykeldatorn konstaterades följande:

Distans: 13 mil
Tid (ride time, sjabblade lite med pulsklockan så den stämmer inte med verkligheten): 5:01:50
Maxhastighet: 51:58
Medelhastighet: 25:86

Inräknat i detta är också transport till och från startplatsen! Tror att medelhastigheten är något slags rekord för mig, det lönar sig visst att cykla i grupp helst när man har schyssta cykelkompisar som väntar när lilla jag kommer efter i backarna :-)

Nu ska jag vila lite till i soffan! Får återkomma med träningsplanering för nästa vecka! Snart är min supersemester över, gäller att passa på att träna medans jag hinner/orkar.

Inga kommentarer: