fredag 8 augusti 2008

Äntligen lite löpglädje...

Bestämde mig för att ta en prestigelös löptur igår, valde mitt favoritspår (8:an) och började med att jogga lätt som uppvärmning i 10 minuter. Sedan körde jag järnet i några lyktstolpar tills pulsen gick upp ordentligt - promenerade tills den gick net för att sedan köra järnet några lyktstolpar till. Så höll jag på tills det var cirka 2 kilometer kvar då blev det lätt jogg igen som nedvarvning.


Det kändes helt ok och var till och med riktigt roligt. Jag hade absolut kunnat pressa mig mer men då hade jag nog haft ont överallt efteråt. Måste man pressa sig till max varje gång? Det måste man inte va? :-) Vill minnas att min husgud Colting skriver något om att efter varje träningspass ska du känna dig som att du skulle kunna göra samma sak en gång till, den känslan hade jag igår.

Inget regn på min löptur igår, men ganska så fuktigt i luften...jobbigt väder! :-(

Inga kommentarer: