måndag 5 oktober 2009

JA! Det blev...

...cykling!

Efter vurpa, förkylning, krångel med växlarna och ett antal andra mer eller mindre bra ursäkter har jag nu äntligen fått ihop ett cykelpass. Det blev varken långt eller särskilt snabbt men det blev och det kändes fantastiskt bra och var riktigt roligt. Kul också att jag fick sällskap av maken som drog upp tempot och hetsade mig till att spurta i backarna :-)

Det enda som inte kändes jättebra var väl formen, det märktes tydligt att förkylningen satt sina spår på konditionen. Det är ju tråkigt men å andra sidan just nu behöver jag kanske inte vara i cykeltoppform! :-)

2 kommentarer:

Åsa sa...

Ser att du har gjort tjejklassikern. Hur gick tjejvasan?

Mia S sa...

Tjejvasan är ett mycket trevligt lopp, jag klarade det helt ok med bara en helgs snöträning i bagaget men med ganska många gamla meriter :-)

Det som kan vara lite jobbigt är att det är mycket folk (som på alla stora motionslopp). Jag var lite för snabb för det långsamma spåret och för långsam för det snabba så det blev till att byta spår en hel del gånger.

Utförsbackarna är rätt jobbiga också i och med att många är ovana och ramlar en hel del.

Här kan du läsa vad jag skrev direkt efter loppet:

http://soffpotatiz.blogspot.com/2009/02/tjejvasan.html

Lycka till!