fredag 2 oktober 2009

Träningsvärken from hell...

Träningsvärk är ju som ett kvitto på att man har tagit i på träningspasset, lite smärtsam lön för mödan kan man säga. Den träningsvärk som plågar mig nu är dock lite skum. Den kom efter skivstångspasset i tisdags, ett rätt tufft styrkepass som gick igenom hela kroppen. Jag gillar ju cykling och löpning och använder med andra ord mest mina benmuskler, därmed borde mina benmuskler vara mest vältränade. MEN, av någon anledning är det i benen jag har mest träningsvärk. I överkroppen och armarna (som är jätteklena) känner jag ingenting alls.

Min teori är att jag visste att benen var starkare och vågade lägga på mer vikter där. Till skillnad från armarna där jag visste att jag skulle vara jätteklen :-) Nästa gång ska jag inte fuska utan lägga på rejält där också!

Imorgon ska vi på bröllop för Svågern och hans söta tjej, det ska bli riktigt roligt. Det blir precis som vårt bröllop litet och mysigt. Jag har dessutom fått ett hedersuppdrag, ska göra sallad till bröllopsmiddagen! :-)

3 kommentarer:

Marica sa...

Jag är alltid jätte sjuk i benen efter pumppass OCH i rumpan!

Flingan sa...

Ramlade nyligen in här, trevlig blogg! Verkar vara en blogg i min smak :)

Mia S sa...

Everyday Matters: JA rumpan gjorde också jätteont, men nästa gång ska jag nog satsa mer på armarna i alla fall! :-)

Flingan: Kul att höra, välkommen hit. Jag ska ta och kolla in din också!