söndag 24 april 2011

Långpass i kortärmat...

Varmt och skönt var det på årets längsta pass. Det var tufft i värmen men kändes samtidigt bra, för visst brukar det alltid vara varmt på Göteborgsvarvet? Det borde ju hursomhelst vara bra att träna på hur jag klarar värmen.

Och det var tufft som sagt, en vätskestation hade inte varit så dumt :-), men jag tycker nog ändå att jag kan ge mig själv godkänt, 14,7 kilometer fick jag ihop. Körde min 9+1 strategi, d v s 9 min löpning och 1 min promenad. Det fungerade bra rent mentalt, fick mig att hålla ett hyfsat tempo hela vägen och inte minst att vara igång så länge. Heja mig! :-)

På eftermiddagen blev det barnsäkerhetsrally på IKEA, trappgrind check, och storhandling på COOP. I morgon blir det vila och återhämtning!

Mindre än en månad kvar nu, tydligen så är det på riktigt för nu har startbeviset kommit...

Inga kommentarer: