onsdag 13 april 2011

Långpass på gymmet...

Idag använde jag mitt inte så välanvända friskiskort. Och jag gjorde det rejält.

Kom dit 19.40 och gick när de stängde 21.30. På den tiden hann jag med 4 km löpning och ett skivstångspass (friskis variant på body pump). Löpningen gick helt ok, körde några snabba minuter i lite över 5-minuterstempo och det kändes faktiskt som att jag hade kunnat springa mycket längre.

Passet var helt klart över förväntan. Jag är ju ingen "pass-pingla" precis utan gillar för det mesta att sköta mig själv på gymmet. Men eftersom jag slarvat med styrkan i några veckor nu så kände jag att jag behövde lite extra pepp. När dessutom Terese Alven skrev så här om löpning och pump på sin Marathon-blogg så kände att skivstång får det bli den här veckan.

Tror faktiskt jag går dit nästa vecka också! Nu väntar sängen och imorgon välbehövlig vilodag!

Inga kommentarer: