måndag 18 april 2011

Springa-gå

Jag måste bli bättre på att fota! Idag fick jag uppleva årets första riktigt varma löprunda, korta ärmar och ben hade inte varit överdrivet idag. Det börjar bli riktigt vårvackert här i Göteborg.

För att testa något nytt och försöka komma ur min "comfort zone" bestämde jag mig idag för att testa "springa- gå-metoden" som det bloggats om lite här och var (orkar inte länka just nu). Det hela går ut på att springa 9 minuter och gå en minut om jag har förstått det rätt är syftet att klara längre sträckor men jag körde det för att försöka höja mitt tempo. Jag sprang inte så långt idag, 5,3 km, men trots att jag strulade lite med iphone-lurarna och fick stanna en gång i ett långt rödljus så lyckades jag hålla högre tempo än vad jag brukar. Riktigt skönt faktiskt! Ska testas fler gånger på längre sträckor!

Inga kommentarer: