torsdag 28 april 2011

Träning trots allt...

Orkade inte upp imorse! Har inga andra ursäkter, orkade bara inte!

Under frukosten gick jag igenom mina alternativ:

- har jag tur hinner jag en runda när maken kommer hem innan sin träning. En möjlig men inte så säker lösning!

- jag kan springa ikväll när maken kommit hem efter sin träning, men då kommer klockan vara runt nio och jag kommer vara jättetrött. Risken att jag väljer att skita i det är extremt stor!

- jag kan springa på fredag eftermiddag/kväll men då får jag ingen vilodag innan långpasset på lördag!

- jag kan springa på söndag eftermiddag/kväll men då får jag ingen vila EFTER långpasset!

Till slut insåg jag det enda rimliga alternativet:

- Jag kan springa med vagnen!

Sagt och gjort: när Lillkillen var lite lagom trött la jag honom i vagnen och promenerade bort till en lång och platt cykelväg. Där blev det fartlek i ca 20 minuter, inte så länge kanske men benen fick jobba och pulsen gick upp rejält! Väl hemma kompletterade jag med lite plankor.

Observera: att helt och hållet hoppa över passet var aldrig ens ett alternativ! Det är nog det jag är mest nöjd över!

Inga kommentarer: