fredag 8 april 2011

"Tänk på hjärtat!"

Råkade höra en intressant dialog under dagens blåsiga promenad. En äldre herre stoppar en joggande tjej och säger:

"Tänk på hjärtat"

Hon har lurar i öronen och hör inte vad han säger men stannar artigt och frågar:

"Ursäkta vad sa du?"

Han upprepar, lite högre:

"TÄNK PÅ HJÄRTAT"

Hon svarar, något förvånat:

"Ja det ska jag göra"

Och springer vidare med vad det verkar både starka ben och starkt hjärta.

Jag kunde inte låta bli att fundera lite på den där farbrorn. Vad menade han? Hade han just läst någon överdriven larmrapport om att löpning är skadligt för hjärtat och ville dela med sig av sin kunskap? Eller ville han bara vara lite allmänt artig? Sa han "tänk på hjärtat" ungefär som andra säger "ha en bra dag"?

Lite festligt var det hursomhelst! I morgon blir det långpass och jag ska koncentrera mig på att njuta och tänka på mitt hjärta hela vägen, tänka på hur starkt och friskt det kommer bli!

Ha en skön fredag!

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: