lördag 16 april 2011

Tar lite ledigt...

Efter löpband och skivstång i onsdags har jag inte tränat något alls. Tog en långpromenad i torsdags och fick helt plötsligt ont i vänster benhinna. Inte lite ont utan verkligen svinont. Jag har dragits med lite förkylningsfobi ett tag men skador eller överansträngning har jag inte ens tänkt på...

I fredags hade jag egentligen tänkt springa långpass men redan torsdag kväll bestämde jag mig för att ställa in och vila benen, inte värt att riskera något. Som lite grädde på moset, lök på laxen eller strössel på glassen så fick Lillkillen lite feber på kvällen och sov väldigt dåligt natten till fredag. Så det hjälpte liksom inte att foten kändes bra på morgonen, jag hade inte orkat springa i alla fall. Fredagen blev en riktig zombiedag, Lillkillen var tack och lov piggare och feberfri men jag var totalt energilös...det var då jag tog beslutet.

Jag ska ta ledigt från träningen resten av veckan. Jag känner mig inte riktigt hundra, inte sjuk men väldigt väldigt trött. Ägnar därför helgen åt att vila inte mycket annat! På måndag ska jag springa igen, förhoppningsvis fylld av glädje och energi!

Inga kommentarer: