söndag 12 juni 2011

12-veckorsutmaningen starkare och snabbare

Jag har haft ett långt reflekterande inlägg om mål och mening med min träning på gång ganska länge, men av någon anledning har jag lyckats radera det. Men inspirerad av Olga har min 12-veckorsutmaning varit på gång i alla fall. Känner dock att de första två veckorna gått lite sådär så nu är det dags att vrida upp tempot!

Utan långa förklaringar har ni här mina träningsmål för den här utmaningen:

  • Cykla minst 50 mil innan M6 - brinner i knutarna lite, tveksamt om jag fixar det då M6 bara är 6 veckor bort. Jag får kämpa på!
  • Springa milen på under 60 minuter (Midnattsloppet?) - har inte anmält mig till Midnattsloppet ännu men det lutar åt att jag springer det. Hur det än blir SKA jag fixa målet!
  • 5 armhävningar på tårna - Ett jättelöjligt mål kan tyckas, men just nu fixar jag faktiskt inte en enda godkänd armhävning på tårna. Antar att det mest sitter i huvudet, som vanligt för mig!
  • Stå i plankan i 4 minuter - Fixar just nu lite drygt 2, så det ska väl gå.
Nu kör vi! Någon mer som vill dela med sig av sina mål?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Hej !
Mina mål just nu är
- yoga varje dag
- halvmaran i höst
- göra nya zumba pass till hösten
- pilla ihop ett cirkelträningspass för gruppen jag ska ha i höst.

Det känns helt tillräckligt :)
h. Everyday matters