måndag 27 juni 2011

När kommer sommaren?

Jag brukar ha svårt för att komma ihåg väder från år till år. En del är väldigt bra på det, kan säga "minns du sommaren -92 det var då det regnade så mycket?" eller "förra julen var det mycket mer snö". Det kommer jag aldrig ihåg, om jag inte har gjort något speciellt som jag kan haka upp det på.

Förra året vid den här tiden vet jag precis vad det var för väder. Det var varmt, väldigt varmt!

Jag var höggravid, vägde lite över 90 kg, hade växt ur de flesta mammakläderna och alla skor utom två par fotriktiga sandaler som jag spänt ut på yttersta spännet. Eftersom jag fått lite högt blodtryck var jag tvungen gå på extrakontroller på MVC. Vårdcentralen ligger ca 200 meter hemifrån men varje promenad dit kändes som ett maratonlopp! Det var tufft, mycket tufft!

Nu är det skillnad, jag väger lite över 60 kg, har inga problem att visa mig i bikini eller korta shorts, kan ha precis vilka skor jag vill och har dessutom all tid och ork i världen att hänga på badstränder och annat. Problemet? Det är molnigt, blåsigt och allmänt tråkigt VÄDER! Längtar efter en riktig värmebölja! Blir det för varmt kan jag bara krypa in i skuggan till min coola Lillkille! Kom igen nu sommaren! Show us what you've got!



Bild från helgens utflykt till Tjörn, ser fint ut men jag frös i långärmat och jeans :-(

Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: