onsdag 21 maj 2008

Behaglig löptur...

Den här veckan benämndes ju till vilovecka. Det betyder inte soffpotatis hela veckan utan lugna pass utan att forcera med syfte att hålla igång och samtidigt låta kroppen återhämta sig.

Idag blev det ett perfekt vilovecka-pass :-) Stack ut och sprang med planen "bort till den där korsningen och tillbaka". Eftersom jag var lite osäker på hur det skulle kännas i låret tänkte jag att jag skulle börja lugnt i ca 10 min, stanna och strecha och sedan springa vidare. Men på något sätt lyckades jag komma in i en rytmisk och behaglig lunk redan från början och hoppade helt enkelt över strechen.

Det blev totalt 44 minuter i lugnt och jämnt tempo. Maxpulsen låg på 180 vilket är betydligt lägre än vad jag brukar ha! Hur långt jag sprang har jag ingen aning om, det var inte det viktiga idag!

Imorgon blir det ingen träning på grund av övriga inplanerade aktiviteter men helgen blir fulltecknad! Min mamma (som också ska cykla tjejvättern) kommer hit och hälsar på så jag ska passa på att köra några pass med henne. Det blir nog mest cykling och power walks skulle jag tro, men det ska bli skoj!

1 kommentar:

Optimist!! sa...

Jag har en hybridcykel nu. Har förstått att skillnaden är rätt så stor :) Jag hoppas att jag får ta en premiärtur imorgon, sen ska jag köra några pass i veckan så att jag vänjer mig vid cyklen dör nästa helg ska jag cykla Tjejtrampet och då ska jag slå rekord! Hoppas jag :)