torsdag 15 maj 2008

Löptur med spontanintervaller...

Idag hade jag intervallöpning inplanerad. Eftersom jag inte sprungit någonting sedan Vårruset förra veckan tog jag det lugnt i början men sedan blev det några spontana farthöjningar mellan lyktstolparna. Ingen strukturerad intervallöpning men faktiskt ganska roligt! Jag kände mig stark och pigg rent konditionsmässigt men mot slutet gav benen upp det blev tungt och segt och hur mycket jag än ville kunde jag inte öka farten.

Lufsade dock i mål på 8 kilometersspåret på 55:07, godkänt!

Nu ska jag baka, har råkat glömma bort att det är jag som ansvarar för fredagsfikat imorgon på jobbet, en dödssynd. Jag brukar se till att det blir lite hälsosammare (man tar ju ansvar för folkhälsan) men idag har jag glömt handla så då får det bli som det blir...:-)

Inga kommentarer: