tisdag 6 maj 2008

Ny frukostfavorit...

Jag har börjat äta gröt till frukost igen. Sista tiden har det mest blivit flingor och mjölk eller möjligtvis müsli och yoghurt av det enda skälet att jag lider av tidsbrist på morgonen. Problemet är bara att den lilla frukosten inte räcker längre än till max 8.30-9 (jag äter frukost kl 6) då jag är vrålhungrig. Lösningen har än så länge varit en smörgås vid skrivbordet men nu har jag kommit på en ny lösning. Hittade quinoaflingor på hälskostaffären, 1 dl flingor till två dl vatten (+ lite salt) blir smaskig gröt på två minuter. I sig självt kanske ingen jättesensation men med lite banan och kanel eller som idag jordgubbar och en kiwi blir det faktiskt riktigt gott. Men det bästa av allt är att jag håller mig mätt betydligt längre. En frukt vid kl 10 räckte idag.


Imorgon är det dags för vårruset! Måste se till att lägga fram riktigt snygga träningskläder ikväll innan jag går och lägger mig! :-)

Inga kommentarer: