söndag 4 maj 2008

Summering av april och ny målsättning

Den 1 april satte jag upp följande mål:

- Göra iordning racern så att jag kan cykla med den ute
- Cykla minst 15 mil
- Testa springa milspåret
- Börja med simträningen
- Synka mat och träning bättre så att jag förbereder ordentligare mellanmål de dagar jag tränar efter jobbet!

I mars var jag förkyld i ungefär en vecka och hann bara med att träna 12 pass. I april räknar jag till 17 + 4 bonuspass, det vill säga 21 pass totalt. Mycket nöjd med det!

Jag kan också konstatera att racern är i full gång och har rullat betydligt mer än 15 mil närmare bestämt 36. Jag har visserligen bara simmat en gång, men det är ju en början i alla fall. Tycker också att maten fungerar bättre, jag är bättre på att förbereda mellanmål när jag vet att jag ska träna efter jobbet.

Det jag har kvar att klara av är milspåret så det målet ligger kvar för maj.

Målsättning maj:
- springa milspåret
- minst 4 simpass
- minst 100 mil totalt på cykel (har cyklat 24 på vintercykeln + 36 på racern = 60, 40 mil kvar alltså)
- 20 armhävningar varje kväll

Nästa vecka blir för övringt stentuff...Vårruset på onsdag och Hisingen runt på söndag, jag ska försöka klämma in minst 2 lugna pass utöver det.

Wish me luck!

Inga kommentarer: