fredag 30 maj 2008

Lite slarvigt med uppdateringarna...

...har det varit på sista tiden! Men nu är jag tillbaka! Jag har dock inte gått tillbaka till soffpotatisstilen utan min frånvaro beror på att jag har fått prioritera jobbet och TRÄNING istället för tid framför datorn!

Här kommer en kort uppdatering om vad som hänt i veckan:

Tisdag:

Vilodag, ganska väldbehövlig. Stressig dag på jobbet och fysiskt trött efter tre pass på raken (om än några lugna)

Onsdag - blodomloppet!

Här hade jag sällskap av några trevlig kollegor. Sprang 5 kilometer runt mysiga Slottsskogen i Göteborg och avslutade med härlig picknick i solskenet. För att ytterligare öka på träningsnördstämpeln cyklade jag dit och tillbaka också. Själva loppet gick sådär, sprang hela vägen så gott det gick men det var fruktansvärt trångt och smalt på vissa ställen att man knappt rörde sig framåt. Lite segt när man känner sig pigg i benen. Klockan stannade till sist på 31 minuter att jämföra med 26 minuter på Vårruset. Blodomloppet är tydligen inget lopp där man sätter nya rekord, men det var trevligt ändå.

Torsdag:

Vila! Började dagen med att skjutsa pojkvännen till flygplatsen klockan halv fem på morgonen därefter blev det frukost och jobb. När jag väl kom hem somnade jag på soffan och vaknade bara till för att äta lite innan jag gick och la mig igen. Sömnbristen gjorde att det absolut inte var läge för något träningspass. Däremot investerade jag i en påse Goji-bär, på påsen står det att de är "rika på antioxidanter och har i urminnes tider konsumerats i Asien för att uppnå en god hälsa. välmående och livskraft" tror att det är perfekt för mig. Av någon anledning har jag en förmåga att bli sjuk precis innan eller i början av en ledighet så nu gäller det att ladda med alla möjliga antioxidanter för att slippa hemska förkylningar i början av sommarlovet, det är ju då jag ska ta min träning till nya höjder! :-)

Tyvärr smakar inte gojibären så gott, i min fantasi hade jag fått för mig att de skulle smaka som russin men de var lite torra och inte speciellt söta men det kanske bara är bra för då äter jag inte för många :-) Jag ska testa att blanda dem i gröten imorgon. Någon som har något annat tips på vad man kan göra med Gojibär?

Inga kommentarer: