söndag 11 maj 2008

Rapport från Hisingen runt!

Det blev en tuff dag med gassande sol och blåst men jag tog mig runt de 10,8 milen, och jag gjorde det riktigt bra!

Ride time blev 4:44 totaltid blev 5:02 (med två depåstopp och lite stopp vid rödljus och annat). Det blev en snitthastighet på drygt 23km/h vilket var över förväntan med tanke på att jag körde i stort sett hela loppet i ensamt majestät. Jag hade planerat att försöka haka på någon för att få lite draghjälp men jag hittade liksom ingen som passade, antingen gick det alldeles för fort eller också gick det alldeles för långsamt...svårt läge men det gick ju bra ändå! :-)

För att ni nu inte ska tycka att jag blir för kaxig över min fina tid kan jag berätta att dubbla världsmästarinnan på cykel Susanne Ljungskog körde loppet också....på 2:40 och då är jag ganska säker på att hon inte gick för fullt, hon är grym den tjejen :-)

2 kommentarer:

Optimist!! sa...

Bra cyklat! Det är en rät så fin runda antar jag, naturmässigt menar jag :)

Mia S sa...

Tack! Ja det är en jättefin runda! :-)