lördag 10 maj 2008

Hisingen runt!

Imorgon är det dags! 10,8 mil på cykel! Körde loppet i fjol också, i regn och blåst och med betydligt färre mil i benen men det hjälps inte....jag är allt lite nervös, vet inte riktigt varför :-) Har bestämt mig för att inte rusa utan ta det lugnt och känna mig för i början för att cykla på som sjutton senare :-) Jag har egentligen inget tidsmål men skulle tro att det tar runt 5 timmar. Cyklar jag på under 5 har jag hittat någon mycket bra rygg att följa :-)



Jag är hursomhelst taggad till tusen och ser fram emot en härlig dag på cykeln, har laddat upp med mina favvobars (Swe-bar, helst den med lakritssmak), lite gel att ta till om orken tryter och sportdryck. Räknar med två depåstopp för att tanka dricka och käka lite bullar, bananer och saltgurka (klassisk cykeldepå-mat :-)) mest för att det är så himla trevligt! Jag äter inte så mycket när jag tränar men under lopp försöker jag äta en gång i halvtimmen för att hålla mig pigg, då är det inte läge att tänka på fettförbränning. Jag ska försöka ta lite bilder om jag orkar/hinner! Wish me luck! .-)Obs! Bilden är arrangerad, så här mycket äter inte ens jag under ett 11 mil :-)

2 kommentarer:

carro sa...

Åhhh, dom är ju så goda Swebar!!! Gillar ju även Starbars, men inte lika mkt kolhydrater i dom, vilket du behöver på såna monster-pass.
Ser ut som ni får bättre väder än förra året. Ser fram emot rapporten efter tävlingen=)
Lycka till imorgon då tjejen!!!

Marica sa...

Kikar in här hos dig litegrann;)
Lycka till!!!!