söndag 2 augusti 2009

Cykling med lite mer spänning...

Dagens pass skulle bli långt och lugnt, minst 3 timmar skulle jag vara ute. Men efter ca 20 minuter upptäckte jag till min fasa att någonting saknades på cykeln...mitt lilla "survival kit" med extra slangar, däckborttagare och andra bra att ha saker låg kvar hemma! Äsch, jag får väl pumpa upp däcket om jag får punka och ta mig hem så snart som möjligt, tänkte jag och kom plötsligt ihåg något som maken sagt igår kväll: glöm nu inte ta din pump imorgon. NEEEEEJ! Pumpen låg även den kvar hemma!

Nu fanns det två alternativ som jag såg det, cykla på och hoppas på det bästa eller vända hem och hämta prylarna. Jag valde det första alternativet, jag har inte fått en enda punktering den här säsongen varför skulle jag få en just idag? Bestämde mig dock för att korta rundan till 2 timmar. Det här hade kanske blivit en något bättre historia om jag faktiskt hade fått punktering men cykelgudarna måste ha varit med mig även den här gången, eller också har jag fått tag på ett par riktigt bra däck! :-)

Hursomhelst blev det en bra runda, lite blåsig och tuff men det var nästan bara skönt efter alla mina vilodagar.

Inga kommentarer: