söndag 9 augusti 2009

We have a winner...

En genomgående trend bland många, inte minst mina favoritbloggare, så här efter semestern verkar vara nystart med sundare vanor, "avsockring" och andra nyttigheter. Här hemma har vi infört lördagsgodis igen...det vill säga: bra mat alla dagar i veckan men en dag (det behöver inte nödvändigtvis vara lördag) är det ok att unna sig något litet. Det handlar inte om att "svulla" tills man mår dåligt utan äta lite choklad, fika något gott eller köpa lite smågodis bara för att det är gott. Ett sätt som fungerar mycket bra för mig och som faktiskt leder till att jag äter mindre socker än om jag bestämmer mig för att inte äta alls, hur konstigt det nu än låter :-)

MEN igår hände något som kommer att bli en rejäl prövning för vår självkontroll...Vi var på Liseberg tillsammans med min syster och hennes familj, lite på skoj tog jag två lotter och skämtade om att nu när jag bestämt mig för att inte käka så mycket godis kommer jag säkert att ta hem stjärnvinsten. Mycket riktigt gav nummer 20 utdelning och jag är nu 4 kg smågodis rikare (eller hur man nu ska se det)!

Jag får väl skylla mig själv som spelar på godishjul antar jag....

Bara för att ni ska förstå hur stora tablettaskarna är i verkligheten ställde jag min allra största katt framför.

Inga kommentarer: