fredag 28 augusti 2009

Ibland tar jag lite onödiga risker...

Träningsväskan har hela dagen legat i bilen och väntat. I kylen på jobbet väntade ett matigt mellanmål. Allt var upplagt för att jag skulle åka till Skatås och springa (minst en timme) innan jag tog helg... Allt var klart....då kom det....REGNET! Det regnade värre än vad det gjort under hela den här regniga sommaren!

Givetvis hade jag inte packat någon regnjacka eller något att ha på huvudet! Jag hade nu två val: att åka till löparspåret, springa och strunta i att jag skulle bli blöt som en dränkt katt eller att åka hem och byta om, hämta regnjackan och ta en löptur på hemmaplan. Det senare alternativet var lite mer riskfyllt, för tänk om jag inte kom iväg utan fastnade i soffan på vägen ut? Jag tog risken och det gick bra. Det var till och med så att det slutade regna så jackan hängde runt höften nästan hela rundan.

Jag sprang ungefär samma runda som förra gången men den här gången hann jag faktiskt lite längre på samma tid. Detta trots att jag tyckte att jag sprang alldeles för långsamt. Bättre kan jag! :-) Mjuka stigar i Skatås blev till hård asfalt i Slottsskogen, men det gick rätt bra ändå!

Inga kommentarer: