onsdag 26 augusti 2009

Träningskontraktet!

Jag har haft så tur att jag har hamnat i ett träningstokigt arbetslag på mitt nya jobb. Ganska tidigt blev jag "medbjuden" att vara med på deras träningskontrakt. Träningskontraktet går ut på att man själv sätter upp ett mål för hur mycket man vill träna varje vecka, i kontraktet ingår också att inte äta godis eller fikabröd annat än på helgen eller vid väldigt speciella tillfällen. Om man inte uppfyller kontraktet måste man bekänna för de andra och ta sitt "straff" (vilket straffet är bestäms utifrån vad man har gjort/inte gjort).

Lite i förbifarten berättade någon det för rektorn som tyckte att vi skulle utmana de andra arbetslagen och lovade att köpa in stegräknare till alla som deltar! Kul va? :-)

Jag satte ett ganska försiktigt träningsmål den här gången (3-4 pass/vecka) så det ska nog inte bli något problem, men jag skrev också in att jag inte ska "ge upp när det går för tungt" ett diffust mål men definitivt något jag behöver tänka på. Vad gäller godiset så är jag ju egentligen inne på att bara äta en gång i veckan så det ska väl inte heller vara något problem :-)

Idag kom vi dock genast i en lite jobbig situation då en annan kollega hade köpt tårta för att fira sin födelsedag. Efter lite överläggning kom vi fram till att detta skulle kunna klassas som ett "speciellt tillfälle" och tog oss varsin liten bit tårta.

Den smakade inte så gott...

Inga kommentarer: