söndag 30 augusti 2009

Teknikstrul på löppasset!

Veckans sista pass ändrades från cykling till löpning. Anledningen var att vi bestämde oss för att åka upp till Svanesund på Orust och kolla på ett cykellopp. Vi behövde åka redan klockan 10 så att hinna med ett distanspass på cykel innan blev lite svårt. Jag insåg också att min motivation kanske inte är tillräckligt stark för att komma iväg på kvällen! MEN ett löppass hann jag i alla fall med på morgonen.

Jag kom ut strax efter 8 och sprang ungefär samma runda som senast, med en liten omväg i början. Det kändes faktiskt riktigt bra, jag hittade ett bra tempo som jag orkade hålla hela vägen i drygt 1 timme, inga promenadpauser alltså :-) Mot slutet av rundan började jag fundera på hur långt och fort jag egentligen sprungit. Jag började riktigt längta efter att stänga av pulsklockan för att kolla. Gissa om jag blev besviken när jag upptäckte att poden inte gått igång! Inte mycket att göra, jag får trösta mig med att löppasset kändes väldigt bra! Sträckan kan jag ju faktiskt mäta någon annan dag!

Inga kommentarer: