torsdag 29 september 2011

6-veckorsutmaningen - Mitt liv som MarathonMia

Inför skid-VM i Oslo skulle en helt vanlig motionär (eller vanlig och vanlig, det var han den där Erik från EMD) leva som Markus Hellner.

Nu är det dags igen...

Från och med nästa vecka ska en helt vanlig motionär leva som sin stora tränings- och bloggförebild - MarathonMia!

Under sex veckor ska jag träna inspirerat av MarathonMia. Det kommer att bli löpning och det kommer att bli tufft. Mia tränar ungefär 10 timmar per vecka, springer långt och tränar stentuff Nordic Military Training.

Nu satsar ju inte jag på att bli bra på Marathon utan HALVmarathon, därför tänker jag försöka mig på hälften, det vill säga 5 timmar per vecka. Löpningen ska ske utomhus men istället för NMT kommer jag köra styrketräning hemma.

Ramarna kring utmaningen är inte riktigt klara men jag tänkte att om jag någon vecka skulle få ihop mer än 5 timmar kommer jag att spara dem som "bonusar". Vad jag ska få för dessa har jag dock inte bestämt!

Vad säger ni? Peppar ni mig till att klara detta? Någon som vill haka på med ett eget mål?

Fortsättning följer...

1 kommentar:

Suzan sa...

kör hårt! heja heja!'pepp'