måndag 5 september 2011

Hollywoodfruarna...

Har aldrig riktigt förstått programmet. Tycker de klär sig fult, har fula möbler och bara gör allmänt konstiga saker. Av den anledningen har jag nog aldrig kollat på ett helt avsnitt.

Idag råkade jag zappa förbi och får se en liten ettåring sitta i knä på sin nanny med mamman bredvid. De sitter i något slags sterilt rum och jag tänker "konstigt att hon inte håller sitt barn när de är hos doktorn". Men de var inte hos doktorn, mamman lät göra hål i öronen på sin ettåriga dotter.

Hoppades länge att jag missuppfattat vad som hände, fick gå in på webb-tv för att kolla igen. Men det verkar som att det är sant, en mamma väljer att låta sin ettåriga dotter gå igenom något som gör fruktansvärt ont och dessutom riskerar att bli infekterat.

Varför gör hon detta? Var det ett misstag att hon blev gravid, hade hon hellre velat ha en docka att leka med? Gör alla andra hollywoodfruar det också? Plågar hon sin dotter i varje avsnitt? Plågar hon andra också eller är det bara dottern?

Om någon följer den här serien kan ni väl hjälpa mig bringa klarhet i detta!

Nu måste jag sova, vill ni bli rejält förbannade kan ni se klippet här

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Tvillingmamma sa...

Jag piercade mina döttrar när dom var 3 dagar gamla. http://blogg.mama.nu/katarinaekholm/2011/09/06/hal-i-oronen-pa-ettaring/

Mia S sa...

Ok, har läst ditt inlägg, förstår fortfarande inte grejen! I min värld är hål i öronen något man gör när man blir "stor" och vill skaffa sig en egen identitet. Inget som föräldrarna tvingar på en när man inte ens kan prata!

Men alla är ju olika!