torsdag 22 september 2011

Göteborgsvarvet - hur långt ska man springa?


Alltså jag vet att själva loppet är 21 km, men hur långt bör jag ha sprungit innan?
Gillar Göteborgsvarvet på Facebook och igår ställdes den här frågan i deras logg:

Hur många kilometer kommer du ha sprungit innan Varvet 2012?

Från och med idag alltså, inte totalt i hela ditt liv. Jag började genast räkna...
Om jag nu inte räknat fel så är det 33 veckor kvar till varvet. Ska jag vara realist så kommer jag hinna springa minst 2 och max 4 pass per vecka. En idealvecka efter nyår blir det kanske ett intervall pass på ca 6 km, ett kortare distanspass på 7-8 och ett långpass på runt 13-15 km. Det blir, lågt räknat, 26 kilometer. Men, då måste vi ha i åtanke att i snömodd och minusgrader springer jag inga 26 kilometer, jag kan *pepparpeppar* bli sjuk eller av någon annan anledning missa en vecka. Samtidigt kanske jag hinner med fler eller längre pass andra veckor. Svårt att veta så här tidigt, men låt oss säga att jag kommer springa i snitt 18 kilometer per vecka - ja jag vet att jag inte ligger på det just nu men nu är jag ju på G ok? - i så fall skulle jag få ihop 594 kilometer. Svindlande!

Vad sägs om att se hur nära jag kommer? Inte som ett mål utan mer som en kul jämförelse till våren för att se hur min ambition har hållit i sig. Jag lägger en räknare på bloggen så att ni ska kunna hålla koll på mig och säger 600 kilometer bara för att det är ett jämt och bra tal...

Gå in här om du vill veta mer om Göteborgsvarvet och glöm för allt i världen inte att anmäla er om ni inte redan gjort det, snart är det fullt!



1 kommentar:

Snygga Muskler sa...

Hej hej!

Du är nominerad hos mig och tävlar om att bli veckans blogg. Att vara veckans blogg hos mig innebär att du kommer synas i min meny under hela nästa vecka.

Lycka till!
Hälsningar Anna.