tisdag 10 februari 2009

I-landsproblem...ganska gnälligt!

Den här veckan är jag ledig, riktigt skönt på alla sätt utom ett....Jag måste laga lunch själv! Jag har det jättebra på vardagarna eftersom jag får äta vällagad skollunch med gott salladsbord till, dessutom i sällskap av ca 100 pubertetsstinna tonåringar - kan det bli bättre? :-) I think not!

På helgerna har jag sällskap av pojkvännen och vi hjälps oftast åt med maten, men nu när jag är ledig måste jag fixa allt själv. Problemet med lunch är att jag VILL äta något ordentligt men samtidigt något som går väldigt fort. Lunchhungern sätter nästan alltid in när jag är som mest uppe i något och då har jag svårt att sätta mig ned i lugn och ro. Lunchen ligger fel i tid helt enkelt! :-)

Frukost är ju givet, det äter man direkt på morgonen. Middag äter man när dagen nästan är slut och man oftast kan sitta kvar i tv-soffan efteråt...men lunch!

Igår slog jag på stort, värmde vegetariska köttbullar (eller vad det nu heter) och kokade makaroner och gjorde sallad, idag blev det lite värre...en varm smörgås, ett ägg som jag inte orkade äta till frukost och en kopp te. Misstänker att jag kommer att vara hungrig igen om en kvart! :-)

Någon som har tips på snabba, goda, nyttiga luncher?

Nu ska jag snart göra mig i ordning för att åka ned till stan. Ska träffa min kompis H och min minikompis A (H:s son :-)) för en fika! Ska bli himla trevligt!

Inga kommentarer: