lördag 21 februari 2009

Tjejvasan,,,

Här kommer en kort resumé av loppet. Sitter på bussen, är trött och fryser lite och dessutom verkar bredbandet fungera sådär här uppe i skogarna :-)

På det hela taget är jag supernöjd med mitt lopp. Jag hade egentligen inte satt något tidsmål, visste inte vad jag vågade hoppas på, Allt eftersom loppet förflöt började jag fantisera på tider runt 3:30 men mot slutet blev det mer "hoppas jag hinner under 4". Det gjorde jag 3:47:55 för att vara exakt. Helt ok för att vara första gången tycker jag! Lite surt var dock att syster slog mig med ca 3 minuter den här gången också (det var samma marginal på Lidingö tjejlopp om jag inte minns fel). Mamma däremot slog oss båda med ca 15 minuter, hon är grym på skidor helt enkelt :-)

Lite betyg till loppet:

Bäst: Organisationen, allt flöt på kanonbra!

Sämst: Det var så mycket folk, även fast allt flöt så tog det lite tid och var mycket köande till duschar mm.

Mest överraskande: att spåren var så bra, det man har hört om vasan är att "åker du i sena startgrupper är det inga spår kvar" men visst var det spår! Oftast i alla fall, problemet är väl att många åker utan någon som helst skidvana och saxar i minsta lilla uppförsbacke och plogar i minsta lilla nedförsbacke, då blir inte spåren bra men jag tyckte att de var helt ok i alla fall!

Mest irriterande: Alla som ramlade helt oprovocerat, det behövde inte ens vara en backe. Jag var tvungen att kasta mig undan en gång för att inte köra på en. En annan superirriterande sak var att jag höll på att missa bussen hem till Göteborg - men vänlige busschauffören väntade in mig. Ibland har man tur! :-)

Nu ska jag vila mig lite till och försöka ratta in någon radiokanal som sänder melodifestivalen :-)

3 kommentarer:

Felicitas sa...

Härligt jobbat!! :D

Spåren var superfina i år!! AC (som var med oss) hade sällskap med en kvinna efteråt som hade åkt de 10 senaste åren. AC frågade henne hur spåren var i jämförelse med hur de varit de andra åren och kvinnan hade svarat att de var tveklöst BÄST i år, jättefina i jämförelse! Och det tyckte jag med, i jämförelse med förra året alltså. :) Det var nog tack vare att det var mycket snö och att det har varit så kallt.

Grattis till en fin prestation! :)

Erika sa...

Stort grattis till din fina tid!!
Det var verkligen härliga spår och en underbar miljö. Nu bockar vi av Tjejvasan och tränar inför Tjejvättern :)

Mia S sa...

Tack detsamma till er båda! :-)

Erika: Det blir ingen Tjejvättern för mig i år, den tog jag redan förra året och är därmed klar med min tjejklassiker. Däremot laddar jag inför "riktiga" Vätternrundan! Någon fler klassiker blir det dock inte i år!